Munkáink

Tisztelt Látogató!

Köszönjük, hogy megtisztel idejével és bizalmával, és honlapunkat olvassa!
Amennyiben végignézi oldalunkat, reményeink szerint segítséget nyújtunk abban, hogy szakemberválasztását megkönnyítsük, és egy jó döntést hozzon.
Sokat tanakodtunk rajta, hogy tudnánk a munkánk minőségét kiemelni, bemutatni. Végül úgy döntöttünk, az elődöktől átvett esetekben név nélkül, de képekkel összehasonlítva bemutatjuk, miből sikerült valamit kihozni. Azon esetekben, ahol szimplán fejlesztést hajtottunk végre, ott pedig néhány fotóval dokumentáltuk azok kivitelezését. Kiemelem, egyik esetben sem a profi fotózás volt a cél, hanem a tények feltárása, rögzítése, ezek dokumentálása, így a minőségük erősen ingadozó. Továbbá nevek nélkül leszögezzük, hogy mélyen elszomorított minket az az állapot, amit az átvett hálózatokon és eszközökön tapasztaltunk. Remélem, a kedves olvasónak is sikerül felnyitnunk a szemét, hogy informatikus és másik informatikus szakember által végzett munka között is óriási különbségek lehetnek, mind felkészültségben, mind igényességben. Továbbmegyek, az alábbi szarvashibákat elkövető, és ezáltal adatbiztonságot veszélyeztető, hálózati működés bizonytalanságát és adatvesztést okozó állapotot előidéző emberek közül néhányan, jelenleg az ismert gumigyár, illetve a hazai infokommunikációs szolgáltató informatikai csapatában  dolgoznak tovább…

Jöjjön néhány kép egy-egy elkövetett toldozgatásról, ami végső soron még működhetne is akár (attól eltekintve, hogy nem szakszerű), de sajnos a tüskék sajtolásának és a kábelszigetelő köpeny sértetlenségének megőrzése és befogatása sem sikerült, az így kialakult érintkezési hibák pedig teljesen ad-hoc zavarokat okoztak!

Az elkövető személyében vélhetően azonosság lehet tudásunk alapján az alábbi képeken dokumentált munkák esetében is – a fotók ugyanazon intézményrendszerben készültek:

A ronda és finom hasonlat a „csokis” megoldásra itt abszolút nem ráhúzható, ha 40 cm kábelhiány pótlását így szeretnénk megoldani….

UTP toldás:  Épp nem volt kéznél, vagy nem volt pénz a krimpelő szerszámra, de gondolnánk, ide jó lesz ez így is… Hát nem tévedtünk… Szörnyen bizonytalan hálózati működést, szakadásokat okozott, és az igénytelenségén túl ez nem felel meg a szabványnak, és szakszerűtlen!

A Pannon Oktatási Központban átvett két külön bejövő internetkapcsolatot VLAN-ok nélkül fizikailag külön kábelezve és azonos hálózaton több DHCP szerverként ad-hoc működő kiszolgálók, a redundancia teljes hiánya… Napokig sorolhatnám a szarvashibákat, amivel sikerült átvennünk a hálózatot.

A bal oldali kép a már eszközileg félig átépített állapotot tükrözi, a jobb oldali kép pedig a rendrakást követően készült. Ahol egyébként a megrendelő nyitottságát tükrözi később sikerült átépíteni, és 10 GB optikai gerinchálózatra átalakítani, és hat darabra kibővíteni a rack szekrények számát, így létrehozva, egy jelenleg is stabilan és gyorsan működő, sokáig bővíthető struktúrát.

A Corner Hotel kiépítése, ahol az azóta üzemeltetők ugyan ismereteik hiányossága révén korlátoltan képesek csak megoldani az eszközök konfigurálásait, de a stabil működés miatt az üzemzavaroktól már nem szenvednek.

Budapesten, a Rózsadombon egy magán ingatlanon belüli átalakításunk eredményei:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

   

Illetve az alábbi képek alátámasztják, hogy nem lehet eléggé hangsúlyozni a fontos és nehezen pótolható adataink mentésének fontosságát, valamint érdemes átgondolni, hogy a problémáink megoldását valóban szakértőkre bízzuk:

A mentések fontosságát nem lehet eléggé promotálni…

AV nélkül használt gép…

Szakszerű tápátalakítás HHD-n…

További problémák, melyekkel az új Intézményeinkben találkoztunk, s amelyek rendberakásán folyamatosan dolgozunk: 

  • “Új” (1 éves) HP Switchek mind az 5 új iskolánkban bontatlanul álltak, nem kerültek beüzemelésre.
  • Sulinetes eszközök nem működtek két intézményben.
  • “Új” (szintén 1 éves) szerver nem volt beüzemelve.
  • A szerverek Windows aktiválás nélkül, véletlenszerű IP címmel és névvel voltak beállítva. Minden megosztáshoz bárki hozzáférhetett, mivel csak vendég felhasználó volt. Emiatt a diákok konkrétan a komplett adminisztrációt törölni tudták volna…
  • Újragondoltuk a géptermeket, minimális kábelezéssel optimalizáltuk azokat. Volt olyan intézmény, ahol a földön fekvő sok kábel balesetveszélyes is volt.
  • Az egyik intézményből kiépítettünk 4 db 8 portos, illetve egy 16 portos Switchet (még további finomításra vár), ami ráadásul instabilan üzemelt, a szerverek “természetesen” erre voltak kötve…
  • Nem tudtunk admin jelszavakat, volt ahol a szerverekhez sem.
  • “Új” HP gépeket nem lehetett bekapcsolni.
  • Adatmentés sehol sem volt, ezt két intézményben már megoldottuk, a maradék háromban folyamatban van.
  • Sulinetes VLAN-ok, IP tartományok logikátlan használata (privát/védett hálózat). A védett hálózatban körülbelül 30 db IP-cím van, melyek hamar elfogynak. Ebben az esetben a felhasználónál annyi észlelhető, hogy nincs hálózat, ráadásul a védett és privát tartomány nem is látja egymást.
  • Mindenféle TP-Link routerek WAN porton rádugva a hálózatra, saját DHCP szerverrel, ami ugyan internetet biztosít, csak a TP-linkek mögötti gépek nem látnak ki a hálózatra, szervert, központi nyomtatót nem tudnak elérni. Például az egyik intézményben volt egy TP-link az igazgatói irodában, amiről a netet elérték a laptopok, de ha belső hálózaton kellett dolgozni, ahhoz volt egy Switch az asztalon. Három hálózatot használtak a titkárságon: TP-link router mögötti NAT-olt Wifi-n, sulinetes cisco AP teljesen más IP tartománnyal és a kábeles hálózat. Mikor hogy sikerült a laptopoknak induláskor….
  • Géptermek nem egységes, össze-vissza operációs rendszerekkel, ezeket egységesítettük.
  • Nyelvi labor szoftver nincs beüzemelve.